Welk type
bespaarder ben jij?

Client

Vattenfall

Platform

PingVP

klant

Vattenfall

Doelstelling

Meer tevreden klanten, retentie verhogen

Oplossing

Interactieve en persoonlijke smart video quiz

Platform

PingVP

DE VIDEO

DE UITDAGING

Klanten van Vattenfall op een leuke manier bewust maken van het persoonlijke bespaarprogramma dat Vattenfall biedt. Klanten die het bespaarprogramma gebruiken zijn namelijk meer tevreden en blijven langer klant.   

ONZE OPLOSSINGEN

Interactieve bespaartype-test in persoonlijke video

In nauwe samenwerking met Vattenfall is een concept uitgewerkt voor een interactieve en gepersonaliseerde smart video. Klanten beantwoorden in de interactieve en persoonlijke video 5 vragen om niet alleen te bepalen welk type bespaarder ze zijn, maar ook om 3 persoonlijke bespaartips te ontvangen die bij ze passen. Via de 3 persoonlijke tips kunnen kijkers vervolgens doorklikken naar het complete persoonlijke bespaarprogramma van Vattenfall. De campagne leidt zo tot meer awareness en meer gebruikers van het bespaarprogramma, wat zorgt voor meer tevreden klanten en meer retentie.

RESULTATEN

Verhoging NPS met 5 punten!

De persoonlijke video wordt op de speciaal voor de campagne ontworpen landingspagina door 76% van de bezoekers gestart en 78% van de kijkers doorloopt álle 5 vragen en ontvangt in de smart video de 3 persoonlijke bespaartips. 25% van alle kijkers klikt op de interactieve CTA in de video, om door te klikken naar het persoonlijke bespaarprogramma in Mijn Vattenfall. De campagne leidt niet alleen tot meer gebruikers van het persoonlijke bespaarprogramma, maar ook tot een significante stijging van de NPS (Net Promoter Score) .

NPS SCORE
0 %
CTR Smart video

TESTIMONIAL

"

De resultaten van deze campagne overtreffen onze verwachtingen. We zien positieve effecten in klantbeleving en loyaliteit. We hebben de samenwerking met Ping als zeer prettig ervaren. Ze begrepen direct waar wij met onze loyalty campagne naartoe wilden en wij waren verrast hoe goed het eerste concept aansloot bij ons als bedrijf. Omdat ze alles in huis hebben, van creatie tot en met de techniek en de software, hoefden we maar met 1 partij te schakelen. Het gehele traject is soepel verlopen en ze konden snel meebewegen met de last minute aanpassingen. We zijn trots op het bijzonder mooie eindresultaat: meer enthousiaste klanten. 

Marijke Bootsma

Customer experience specialist Vattenfall

Wil je weten hoe PingVP jouw bedrijf verder kan helpen?

Meer werk van Ping zien?

 

CASE

CBS

Persoonlijke, interactieve welkomstvideo 

Ik heet je van harte welkom!

 

Case

PostNL

Persoonlijke video

We hebben een cadeautje voor u!

Stuur ons een Ping!

Smart video ook voor jou laten werken?
Neem contact met ons op! We komen snel bij je terug.