NHL Stenden
PingVP
NHL Stenden
Conversie verhogen van aanmelding naar inschrijving
Personalized video, Interactieve video
PingVP
NHL Stenden Hogeschool wil studenten die zich aanmelden voor een studie persoonlijk benaderen, om zo te laten zien dat ze betrokken zijn bij hun studenten. Door een positieve indruk te geven van de hogeschool willen ze studenten aanmoedigen om hun aanmelding definitief te maken met een inschrijving. De student moet het gevoel krijgen dat hij of zij de juiste studiekeuze heeft gemaakt.
In de video laten we zien hoe jouw dag eruit zou zien als je gaat studeren aan de NHL Stenden Hogeschool. Van brainstormsessies en colleges tot aan een goede kop koffie bij de barista van de school, en ‘s avonds wordt er natuurlijk gefeest. Je wordt meegenomen door medestudenten, loopt door de gangen van de school en sluit aan bij een boeiende les.
We gebruiken veel verschillende stijlen en graphics om een social media ervaring te creëren. Instagram posts, Snapchat filters en vlogs van leraren zorgen ervoor dat de beeldtaal aansluit bij de wereld van de doelgroep. En als je goed kijkt zie je dat veel van deze elementen ook gepersonaliseerd zijn.
Uit het onderzoek komt een positieve betrokkenheid en beleving onder de studenten naar boven en ook de cijfers van de video bevestigen dit.
De open-rate en het kijkbereik scoren boven de benchmark, respectievelijk, 79% en 78%, maar de ultieme bevestiging van het resultaat was de click through rate van 49%. Dat betekent dat 49% van de kijkers op de knoppen drukt van de video.
Er is een hogere betrokkenheid en de resultaten laten een stijging zien in conversie. De video heeft het verschil gemaakt in de studentreis door deze te verrijken met interactieve en persoonlijke content.
Smart video ook voor jou laten werken?
Neem contact met ons op! We komen snel bij je terug.