Interpolis
PingVP
Interpolis
Dienstverlening & klantbehoud
Personalized video, Interactieve video
PingVP
Deze video is een voorbeeld van de case video, de uitslag van de test is ter illustratie.
Weet je wel waar je precies voor verzekerd bent als het aankomt op zorg? En sluit de zorg die je verwacht wel aan op je zorgverzekering? Terwijl vergelijkingssites Nederlanders massaal proberen te verleiden om in de laatste weken van het jaar te kiezen voor de laagste premie, gooit Interpolis het over een andere boeg. De zorgverzekeraar wil alle klanten de mogelijkheid bieden om uit te vinden of de eigen zorgverzekering, inclusief aanvullende verzekeringen, wel aansluit op de zorg die de klant zelf verwacht.
De kijker wordt aan de hand van een aantal interactieve keuzes door maximaal 6 vragen geleid. Op basis van de antwoorden, krijgt de kijker direct in de video te zien of de eigen verzekering aansluit op de zorg die de kijker zelf verwacht. Indien de kijker uitkomt op een zorgverwachting die niet verzekerd is, kan er via de video worden doorgeklikt voor meer informatie.
Het resultaat van de campagne is indrukwekkend: 89% van kijkers doorloopt de complete interactieve videofunnel en 40% van de kijkers klikt door vanuit de video voor meer informatie over aanvullende verzekeringen. Bijvangst is dat Interpolis dankzij de geanonimiseerde antwoorden inzichtelijk krijgt welke zorg klanten verwachten en kan hier de communicatie-strategie op toespitsen. Van alle online video’s in PingVP scoort deze campagne de hoogste engagement.
Wij hebben samen met Ping Media meerdere smart videocampagnes gelanceerd en geëvalueerd. Op basis van de resultaten is de conclusie voor ons glashelder: smart video werkt en is een geweldige aanvulling op onze middelenmix. Op alle vlakken, van CTO tot CTR, zien wij indrukwekkende resultaten. Smart video van Ping is een aanrader voor elke marketeer die een ingewikkelde boodschap te vertellen heeft.
Smart video ook voor jou laten werken?
Neem contact met ons op! We komen snel bij je terug.