VERRIJK JE CUSTOMER EXPERIENCE MET SLIMME VIDEO

Je verkoopt veel meer dan alleen je product of je dienst. Je verkoopt een klantervaring. Als online dienstverlener staat customer experience dan ook centraal in al je digitale middelen. Van een promo op Facebook tot een uitlegvideo op je website.


Ping Media maakt videocontent voor ieder onderdeel van je klantreis. Samen met jou onderzoeken we welke media je al inzet voor een betere klantervaring. En: bepalen we waar video bijdraagt aan een optimale customer journey. Samen vertalen we het verhaal van jouw merk naar een digitale ervaring voor je klanten. Of je nu interactieve sales-content zoekt of een persoonlijke verjaardagsvideo: Ping Media maakt content die mensen in beweging brengt.

 

WAAR IN DE KLANTREIS ZET JE VIDEO IN?

De reis die je klanten doorlopen - van oriënteren tot de vraag ‘blijf ik nog klant?’ - is gevuld met content. In een mix van relevante media. Converterende reclame-copy, social video, een welkomstmail, FAQ’s en heel veel meer.

Video is meer en meer een vast onderdeel van die mix. En dus ook van de contentstrategie van ieder online opererend merk. Bij Ping Media zien we video niet als losse content. Maar als slimme verrijking van je pitch, je salesfunnel, je aftersales service en je online aanwezigheid. Dit is waar online video je meerwaarde kan bieden:


Oriëntatie

Niet alleen de waarde van jouw propositie, maar direct ook de meerwaarde in klantervaring laten zien. Dat is een elevator pitch video. In maximaal 90 seconden toon je je product en informeer je je toekomstige klanten, laagdrempelig en sympathiek. Maar ook: bewezen effectief. Met een ‘try or buy’ button in je video kan de kijker direct klikken, kiezen en kopen.


Post-order
Je klant is binnen. Het abonnement is verkocht, het product besteld. En nu? Wat kan je klant nu verwachten? Geef iedere klant een warm bad. Met digitale informatie over de bestelling, tips & trucs of een persoonlijke welkomstvideo.


Beter gebruik

Help je klant een betere gebruiker worden en verbeter zo de klantervaring. Met sympathieke ‘nice to know’ video’s train je je klanten in het gebruik van je product. Leg bijvoorbeeld specifieke features uit of help hen minder energie te verbruiken. Zo worden klanten blijer van je product. En: van jouw merk .

Selfcare

Als een klant een vraag heeft, wil hij het antwoord het liefst snel zelf vinden. Help daarom je klanten om zichzelf te helpen. Bijvoorbeeld met een interactieve stappenplan, uitlegvideo of video-FAQ. Zo geef je mensen zelf de regie. En zet je vragen en frustraties om in een succesvolle ervaring. Digitale selfcare is ook nog eens kostenefficiënt.



Meer weten over video voor een betere klantervaring? We vertellen er graag meer over. Bel ons direct op 033-46 21 390. Of vul ons contactformulier in, dan bellen we je binnen 24 uur terug.